Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Banka roku – proč byly výsledky průzkumu upřednostněny před hlasováním veřejnosti?

02.12.2008, 10:53   |   Patrik Nacher   |   komentářů (0)

Myslel jsem, že se k anketě Banka roku už nebudu po loňských komentářích vracet (http://www.mesec.cz/clanky/soutez-banka-roku-proc-vyhravaji-stale-ti-nejvetsi/ a http://www.mesec.cz/clanky/zadna-anketa-neni-posvatna-krava/). Letošní vyhlášení výsledků mě k tomu ale opět přimělo. A na rozdíl od loňska, nebudu psát sáhodlouhé texty, různé argumenty a názory. Tentokrát mi postačí pouze a jen převzít oficiální texty organizátorů.

I. Co říkaly oficiální stránky ankety (www.bankaroku.cz ze dne 25.11.2008)

Ocenění MasterCard Banka roku 2008 je vyhlašováno ve dvanácti kategoriích. Skládá se ze 4 hlavních kategoriíí – Banka roku 2008, Nejdůvěryhodnější banka roku 2008 – v této kategorii hlasuje veřejnost prostřednictvím internetu a sms, Nejdynamičtější banka roku 2008 a Bankéř roku 2008. Ve všech 4 kategoriích je jednotná nominační listina. V letošním roce bude vyhlášena opět kategorie Bankéř roku 2008. V této kategorii hlasují vrcholní představitelé nominovaných bank.

Nejdůvěryhodnější banka roku 2008

je hlavní cena široké veřejnosti. Cenu získá ta nominovaná banka, kterou hlasující veřejnost považuje za nejdůvěryhodnější. Veřejnost hlasuje prostřednictvím webových stránek nebo sms v kategorii Nejdůvěryhodnější banka roku 2008. Každý z Vás může hlasovat zasláním sms zprávy na tel. číslo: +420 736 305 305 ve tvaru kó;du banky, pro kterou hlasuje. Hlasování veřejnosti bylo ukončeno v úterý 11.11.2008 ve 12 hod.

V rubrice Metodika se pak píše…

Kategorie Nejdůvěryhodnější banka roku 2008 je tradičně jedinou kategorií, ve které hlasuje široká veřejnost. Kdokoliv může hlasovat zasláním sms zprávy na tel. číslo 736 305 305 ve tvaru kó;du banky, pro niž hlasuje. Hlasovat lze i prostřednictvím těchto webových stránek v sekci Hlasování/Veřejnost. Telefonický systém hlasování umožňuje vícenásobné hlasování z jednoho telefonického čísla. Platný je však pouze první hlas z určitého čísla, ostatní hlasy budou vyřazeny. Podobně je proti vícenásobnému a robotickému hlasování chráněn i online hlasovací systém na www.bankaroku.cz

II. Co říkají oficiální výsledky ankety

Nejdůvěryhodnější banka roku 2008 - Hlasování veřejnosti

Hlasuje: Veřejnost, výzkum STEM/MARK. Patronát: Capgemini

1)      Místo: Česká spořitelna, a.s.

2)      Místo: Komerční banka, a.s.

3)      Místo: Československá obchodní banka a.s.

Výzkum STEM/MARK v říjnu 2008 napříč Českou republikou potvrdil, že Češi obecně nejvíce důvěřují zavedeným značkám největších bank. Pořadí TOP 5 bank v žebříčku důvěryhodnosti je stejné jako pořadí využívání jednotlivých bank. Nejdůvěryhodnější bankou je Česká spořitelna se 41 %, následují Komerční banka (21 %), ČSOB (12 %), ČSOB Poštovní spořitelna (8 %) a GE Money Bank (8 %) – více viz presentace STEM/MARK. 

Při hlasování veřejnosti prostřednictvím sms a internetu zvítězila Raiffeisenbank před Českou spořitelnou a mBank, přičemž rozdíly mezi těmito třemi vítězi nebyly velké. Naopak jejich odstup od ostatních byl zásadní, což organizátoři přikládají především marketingové podpoře hlasování ze strany Raiffeisenbank a mBank a obecné podpoře České spořitelny. V tomto roce se poprvé výrazně odlišovaly výsledky profesionálního výzkumu veřejnosti a hlasování zákazníků. S ohledem na reprezentativnost vzorku a pokrytí celé populace ČR se organizační výbor rozhodl preferovat výsledky výzkumu. Hlasování zákazníků však potvrdilo zjištění výzkumu STEM/MARK v tom, že Raiffeisenbank má nejloajálnější zákazníky ze všech českých bank.

A v médiích se pak objevilo (www.idnes.cz, 27.11.2008)...

Jedinou kategorií, kterou aktivně ovlivňuje veřejnost je Nejdůvěryhodnější banka roku. Lidé pro svůj peněžní ústav mohli hlasovat prostřednictvím SMS i internetu. Svůj názor mohli projevit i v průzkumu společnosti STEM/MARK, který také o vítězi této kategorie rozhodl. Největší důvěru veřejnosti tak stále má, stejně jako v minulých ročnících, Česká spořitelna.

 

Takže od roku 2004, kdy v této kategorii u veřejnosti soustavně vítězila Česká spořitelna bylo s hlasováním vše v pořádku. Letos (když nevyhrála) se za relevantní vezmou průzkumy agentury. Myslím, že širší komentář není zapotřebí. Jen mi přijde dost nestandardní, že se pravidla mění uprostřed hry. Nemluvě už o tom, že je to vůči lidem, kteří hlasovali, poněkud neserió;zní a necitlivý přístup. Vysvětlovat se to může jakkoliv, ale z rozhodnutí upřednostnit náhle výsledky průzkumu veřejného mínění před výsledky vzešlé z hlasování, je cítit pachuť čehosi... .

Na závěr si dovolím položit pár otázek organizátorům ankety – Proč se letos dalo přednost průzkumu před hlasováním, když je kategorie nejdůvěryhodnější banka roku postavena jako jediná právě na hlasování veřejnosti? Jaké bylo pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti včetně počtu získaných hlasů pro jednotlivé banky? Na jakém vzorku občanů provedla agentura STEM/MARK svůj průzkum? Myslím, že odpovědi si klienti bank, kteří se pak setkávají na různých místech s označením „Banka roku“, zaslouží.

Všem oceněným bankám gratuluji.

Prohledat jednotlivé výrazy - Banka roku – proč byly výsledky průzkumu upřednostněny před hlasováním veřejnosti?

Banka , roku , , proč , byly , výsledky , průzkumu , upřednostněny , před , hlasováním , veřejnosti? ,

Na cizinecké policii se vesele kšeftuje s pořadovými lístky

Na cizinecké policii v Praze v Koněvovce se vesele kšeftuje s pořadovými čísly. ... více »

Reklamace? Zákazník nemá téměř žádná práva. Může jen čekat

Zákazník v Česku nemá téměř žádná práva. Hlavně ať zaplatí a pak ať na svůj výro... více »

Pošlete svůj příběh a vyhrajte hodnotné ceny a hlavně svou příležitost!

Portál www.mojepoplatky.cz vyhlašuje velkou soutěž o nejlepší a neužitečnější př... více »

Anketní otázka