Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Čechům vadí reklama nejvíce v televizi

27.02.2008, 10:15   |   Aleš Tůma (Aktualne.cz)   |   komentářů (0)

Praha - Češi jsou stále přesycenější reklamou. Vyplývá to z nového průzkumu agentury Factum Invenio.

Podle něj lidem nejvíce vadí reklama na dvou hlavních komerčních televizích.

Na TV Nova ji jako příliš intenzivní vnímá 83 procent lidí, ve stejném průzkumu před rokem to bylo o čtyři procenta páků méně. U Primy jsou to zhruba tři čtvrtiny, v případě České Televize necelá polovina páků.

O něco lépe jsou na tom časopisy a noviny, narozdíl od reklamních letáků, kterých ve schránkách mají příliš mnoho dvě třetiny dotázaných.

Alespoň čísla o reklamě na internetu vyznívají pro inzerenty příznivě: příliš mnoho bannerů je jen podle 27 procent dotázaných. Necelá polovina se ale nedokázala vyjádřit.

Televizní trh se bude dělit

Situace na televizním trhu je v Česku netypická: většina páků sleduje tři největší kanály.

"To znamená, že nejde tak dobře cílit, pák vždycky uvidí řadu reklam na věci, které mu nejsou určeny a nikdy si je nekoupí," řekl pro deník Aktuálně.cz Jiří Janoušek, ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA), která se na průzkumu podílela.

Po digitalizaci vysílání by se trh měl více specializovat. Na nových kanálech bude možné oslovit více vyhraněné cílové skupiny. Podle ředitele AKA by potom zavedené komerční stanice mohly některé reklamní časy zlevnit. Vznikl by tak prostor i pro menší inzerenty.

"Naopak prodejcům generického rychloobrátkového zboží mohou náklady na reklamu vzrůst," doplňuje Janoušek. Aby zasáhli stejně velkou skupinu, budou si totiž muset zaplatit reklamu na více stanicích.

Prostor zbývá v obchodech

Největší šanci oslovit zákazníky, aniž by je zahltily, mají firmy přímo na místě prodeje, uvádí agentura Factum Invenio. Může jít o ochutnávky, prezentace nebo reklamní obrazovky.

Nejméně by lidé uvítali růst počtu reklamních textových zpráv.

Celý článek naleznete na zpravodajském portálu www.aktualne.cz

http://aktualne.centrum.cz/b2b/analyzy/clanek.phtml?id=521890

Prohledat jednotlivé výrazy - Čechům vadí reklama nejvíce v televizi

Čechům , vadí , reklama , nejvíce , v , televizi ,

Na cizinecké policii se vesele kšeftuje s pořadovými lístky

Na cizinecké policii v Praze v Koněvovce se vesele kšeftuje s pořadovými čísly. ... více »

Reklamace? Zákazník nemá téměř žádná práva. Může jen čekat

Zákazník v Česku nemá téměř žádná práva. Hlavně ať zaplatí a pak ať na svůj výro... více »

Pošlete svůj příběh a vyhrajte hodnotné ceny a hlavně svou příležitost!

Portál www.mojepoplatky.cz vyhlašuje velkou soutěž o nejlepší a neužitečnější př... více »

Anketní otázka