Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Česká pošta zpozdila 11 procent zásilek, některé likvidovala

01.05.2008, 02:49   |   pin (iDnes.cz)   |   komentářů (0)

"Dnes podáte, zítra dodáme." Tohoto sloganu se Česká pošta v loňském roce příliš nedržela. Se zpožděním dvou i více dnů totiž příjemcům dorazilo 11 procent obyčejných zásilek, což je o pět procent více než v roce 2006. Ve srovnání se Evropskou unií je to neuspokojivý výsledek.

 

Za dobrou úroveň lze podle evropského měřítka považovat 4 až 5 procent zpožděných zásilek. To se České republice podařilo v roce 2005, kdy se jich zdrželo 3,99 procenta. O rok později se výsledky o dvě procenta zhoršily. Informoval o tom Český telekomunikační úřad.

"Jestliže si pošta podle těchto ukazatelům oproti předešlým letům opravdu výrazně pohoršila, stojí za tím především přiznané problémy se spouštěním nového třídícího centra v Brně," uvedla mluvčí České pošty Dita Václavíková.

Dodala, že tyto problémy už má společnost za sebou. Vyvodili jsme z nich i personální důsledky a doby dodání se v obvodu brněnského třídicího centra vrátily k normálu," uvedla.

Za některými nedostatky spojenými s dodáváním zásilek stojí i problémy v  personální oblasti. Se svými platovými podmínkami poště prý jen obtížně konkurovala na trhu práce. Letošní navýšení mezd podle Václavíkové firmu stabilizovalo.

               Zpožděné zásilky o dva a více dní (v procentech) 
      2005    2006     2007
 I. čtvrtletí     4,96    5,80     8,22
 II. čtvrtletí     3,24    4,68    12,39
 III. čtvrtletí     3,33    7,07     9,34
 IV. čtvrtletí     4,17    6,27    13,14
 Celý rok     3,99    5,94    10,89

Další problém, se kterým se Česká pošta potýká, je pomalé odbavování zahraničních zásilek. Těch v poslední době přibývá. Čechy totiž slabý dolar láká k nakupování v amerických internetových obchodech.

Kromě zpožďování zásilek se telekomunikační úřad zabýval i dalšími službami České pošty, například poskytováním informací, péčí o zákazníky nebo reklamacemi.

Zaměřil se také na problémy s dodáním. O těch se však úřad dovídá jen v ojedinělých případech, kdy se na něj obrátí postižený zákazník. Častými prohřešky pošty jsou zásilky doručené na špatné místo nebo nerespektování požadavku na zvláštní způsob dodání.

"Vyskytl se dokonce případ, ve kterém doručovatelka namísto řádného dodávání poštovní zásilky likvidovala," píše se ve zprávě českého telekomunikačního úřadu.

Vinou České pošty došlo také k odpojení několika občanů ve Špindlerově Mlýně od elektrické sítě. Poštovní zásilky s účty za elektřinu jim totiž nebyly dodávány. To Česká pošta odůvodnila nedostatky v poštovní adrese.

Celý článek naleznete na portálu www.iDnes.cz

http://ekonomika.idnes.cz/ceska-posta-zpozdila-11-procent-zasilek-nektere-likvidovala-p4n-/spotrebitel.asp?c=A080425_123006_spotrebitel_pin

Prohledat jednotlivé výrazy - Česká pošta zpozdila 11 procent zásilek, některé likvidovala

Česká , pošta , zpozdila , 11 , procent , zásilek, , některé , likvidovala ,

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka