Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Monopoly se snaží obhájit: Co říkají České dráhy?

30.04.2009, 08:37   |   Aktualizováno: Miroslav Zeman   |   komentářů (1)

Oslovili jsme monopoly, aby se vyjádřily ke svým výsledkům v naší anketě o nejškodlivější monopol. Zástupci oslovených společností se snaží svou politiku obhajovat. Jak?

Prvním společným argumentem je, že daná společnost není monopolem protože na trhu existují i jiní poskytovatelé stejných či podobných služeb. To je samozřejmě pravda a smyslem ankety není definovat monopoly, ale pocity lidí z nadstandardního postavení velkých společností, které zaujímají na domácím trhu rozhodující význam.

Je tedy nedůležité zda se jedná o monopol či podnik s dominantním postavením na trhu. Důležité je, jak ho lidé vnímají a jak jeho obchodní a cenová politika na občany působí.

Například mluvčí Českých drah argumentuje už existující konkurencí na železničním trhu a současně v podstatě sociální cenovou politikou Českých drah, kteří poskytují krajům své kapacity na zajištění základní dopravní obslužnosti za dumpingové ceny.

T I P

PRO VÁS

  • NEJROZSÁHLEJŠÍ ŽIVOTNÍ SITUACE POPLATKŮ!!
  • Hledejte v seznamu poplatků! Klikněte ZDE!
  • Pro každý poplatek si vyhledejte vlastní životní situaci

"Důkazem toho, že České dráhy nemají monopol je fakt, že některé železnice v minulosti i v současnosti na základě soutěží převzaly jiné společnosti, např. tratě Železnice Desná na Moravě společnost Veolia (dříve Connex, šlo o konkurenčí nabídku proti ČD pro soukromého majitele tratě), společnost Viamont v Karlovarském kraji nebo nyní Vogtlanbahn (nadnárodní koncern Arriva) v krajích Libereckém a Ústeckém." říká Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Český drah.

Vstřícnou cenovou politiku svého podniku Petr Šťáhlavský obhajuje takto: "Problém v oblasti údajného monopolu tak není na naší straně, ale na straně našich zákazníků - krajů. Oni totiž nemají dostatek prostředků na to, aby vypsaly soutěže a případným vítězům soutěží zaplatily za objednané služby. Úhrada na základě soutěží je totiž vždy vyšší, než za kolik dnes jezdí České dráhy. Naše akciová společnost poskytuje své služby v průměru za cca 60 Kč na 1 km, námi požadováná průměrná úhrada se pohybuje na úrovni cca 100 Kč za 1 km, cena obvyklá v reformních zemích EU (Slovensko, Maďarsko) je kolem 120 až 130 kč za 1 km, na západ od nás pak až 330 Kč za 1 km."

Touto argumentací se však České dráhy nevyrovnaly s nejčastější kritikou svých zákazníků, kteří kritizují častá zpoždění, špinavé a zastraralé vozy a nepříjemné prostředí našich nádraží, stejně jako neustálé zdražování jízdenek pro cestující.

Hlasovat v anketě o NEJŠKODLIVĚJŠÍ MONOPOL můžete stále na stránce: www.mojepoplatky.cz

Prohledat jednotlivé výrazy - Monopoly se snaží obhájit: Co říkají České dráhy?

Monopoly , se , snaží , obhájit: , Co , říkají , České , dráhy? ,

Monopoly se snaží obhájit: Co říkají České dráhy?

Komu patří koleje?

Chtěl jsem se zeptat komu paří koleje? Jestli argumentace o poskytovatelích žele...

Diskutovat

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka