Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Nejspokojenější pacienti? V Praze je nehledejte

25.03.2008, 10:02   |   Veronika Suchá (Aktualne.cz)   |   komentářů (0)

Rozuměl jste, co vám lékař říkal? Jak se k vám v nemocnici chovali? Dostal jste kvalitní jídlo? Mohl jste rozhodovat o své léčbě?

Ne kvalitu léčby, ale spokojenost pacientů zkoumal obsáhlý průzkum ve fakultních a dalších státem řízených nemocnicích. A výsledky? Nejspokojenější pacienti odcházejí z fakultních nemocnic v Plzni, Ostravě a Hradci Králové. Žádná ze šesti pražských nemocnic se jim nevyrovnala.

Kompletní přehled výsledků průzkumu, který proběhl v roce 2006 s více než třiceti tisíci respondenty, bude zanedlouho dostupný na internetových stránkách ministerstva zdravotnictví. Dílčí výsledky představil řešitel výzkumu ze série Kvalita očima pacientů Tomáš Raiter z agentury STEM/MARK na konferenci ICEQ 2008.

Například Fakultní nemocnice Plzeň už ale své výsledky zveřejnila, a to dokonce i z dalšího průzkumu za první pololetí roku 2007 (více ZDE).

"My kvalitu sledujeme už od počátku devadesátých let. Výsledky zveřejňujeme nejen pro pacienty, ale i kvůli snaze co nejdříve s chybami něco udělat. Funguje tam i soutěživost mezi jednotlivými odděleními. Nikdo prostě nechce být poslední," říká tisková mluvčí plzeňské nemocnice Renata Jenšíková.

Pacienti jsou ve všech fakultních nemocnicích spokojeni na 79,9 procenta. Nemocnice tak těsně nedosáhly na osmdesátiprocentní hranici, kterou odborníci považují za "dobrý standard".

"Výzkum ukázal, že pacienti jsou obvykle spokojeni v těch nemocnicích, které vykazují dobré hospodaření," komentoval údaje Raiter.

Kritika padá na porodnice a pediatrie

Pacienti nejvíce chválí přístup na odděleních plastické chirurgie nebo na očních odděleních. Naopak nejhůře v hodnocení dopadly gynekologicko-porodnická oddělení, léčebny dlouhodobě nemocných a pediatrie.

Osmdesátiprocentní hranice se nemocnicím daří přesáhnout v zapojení rodiny do léčení, za to je lidé chválí nejvíce. "Na opačném pó;lu je citová opora pacientů. To je popelka českého zdravotnictví," říká Tomáš Reiter.

Reiter objíždí nemocnice a předává zkušenosti s tím, jak mohou lékaři a sestry zmírnit strach a úzkost pacientů. "Ono někdy stačí vzít je za ruku, dotknout se jich a dát jim najevo, že se jich lékař neštítí," popisuje Raiter.

Požadovanou kvalitu nemocnice lidem nenabízejí v oblasti tělesného pohodlí. Tam patří třeba čistota pokojů a toalet, doba ranního buzení nebo kvalita jídla. To bývá předmět největší kritiky od pacientů.

Celý článek naleznete na zpravodajském portálu www.aktualne.cz

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=600362

Prohledat jednotlivé výrazy - Nejspokojenější pacienti? V Praze je nehledejte

Nejspokojenější , pacienti? , V , Praze , je , nehledejte ,

Limit na poplatky za léky 5000 Kč je podvodem na pacientech!

Nevím jak kdo si prostudoval jak to je s finančním limitem u doplatků léčiv a u ... více »

Zloděj volá chyťte zloděje. Volby ani Lisabon možná nebudou

Potěšilo mě včerejší vystoupení předsedy ODS Mirka Topolánka, ale i dalších před... více »

Nechte si proplácet poplatky a nedejte se zastrašit

Jsem důchodkyně a tak si nechám každý měsíc těch 180 korun co na nich zaplatím o... více »

Anketní otázka