Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

O2 má monopolní sklony: Škody a stížnosti klientů se množí

25.11.2008, 01:29   |   LaS, Miroslav Zeman   |   komentářů (5)

O2 je firma, která dominuje telekomunikačnímu trhu v České republice. Je zřejmé, že za posledních 15 let se této firmě podařilo výrazným způsobem zvýšit kvalitu služeb.
To však neplatí o přístupu ke klientům. Naše redakce přímo sledovala přístup zaměstnanců O2 k řešení pochybení.

Firma, která patří do první pětky největších společností v České republice a provozuje až 90 % pevných linek má problémy se svým chováním k zákazníkům. Tato firma navíc ovládá druhého největšího mobilního operátora (bývalý Eurotel), čímž zvyšuje svou dominanci na poli telekomunikačních služeb.

Je zřejmé, že na dominantní firmu v oboru bude větší množství stížností a nespokojených klientů, než je tomu u řádově menších společností. Nicméně zjišťujeme, že stížnosti zákazníků, či bývalých zákazníků O2 jsi jsou v mnoha ohledech podobné a týkají se stejných či podobných problémů.

O2 neumí řešit svá pochybení

Zásadním problémem však není pochybení jednotlivých zaměstnanců. To se může stát v jakékoliv firmě na světě. Problémem je přístup k zákazníkům, kteří na pochybení či nefér chování zástupců O2 upozorňují. V O2 není totiž efektivně vyřešena struktura efektivního řešení stížností zákazníků a náprava je přenechána zaměstnancům na stejné úrovni, kteří však často nápravu zjednat nemohou a tak jsou stížnosti vyřizovány povrchně či vůbec a nebo jsou zákazníci přímo odbýváni.

Redaktoři našeho portálu spolu s klienty O2 sledovali několik případů pochybení ze strany zaměstnanců této společnosti a došli k závěru, že problémy, které způsobili nejsou řešeny.

 

Výpověď služby O2 nemožná. Klient zaplatil stovky korun zbytečně

Na naši redakci se obrátilo několik čtenářů, kteří měli stejný problém. Chtěli dát prostřednictvím zákaznické linky O2 výpověď služeb. Bohužel neúspěšně. I my jsme se rozhodli spolu s jedním z klientů O2 vypovědět telefonní služby. Důvodem byl přechod ke kabelové konkurenci.

Operátor nejspíše podle instrukcí začal nabízet řešení, bonusy a snažil se nás přemluvit, abychom výpověď nepodávali. Poté co jsme na výpovědi trvali, oznámil nám, že výpovědní lhůta je 30 dní, a že po ní nám zašlou dopis s potvrzením výpovědi, následně jen uhradíme poslední fakturu. ¨

Po měsíci však zákazníkovi přišla pouze faktura. Dopis žádný. Přestože služby O2 klient nevyužil a ani jednou nevolal, musel zaplatit paušál za pevnou linku ve výši 404 Kč. Ani po uplynutí dalšího měsíce nepřišel žádný dopis. Nová faktura však ano.

Obrátili jsme se opět na operátora zákaznické linky, kde nám bylo řečeno, že žádnou výpověď neevidují a že budeme muset vyčkat uplynutí výpovědní lhůty dalších 30 dní. Snažili jsme se vše vysvětlit a poukázat na původní pochybení jiného zaměstnance. Arogantně nám však bylo sděleno, že máme smůlu a že prostě 30 dní musíme počkat. Škody, které byli klientu způsobeny činily více než 1 000 Kč.

Takto bylo jednáno s klientem, který hodlal u O2 skončit, a tudíž firma nemá zřejmě zájem vycházet takovému člověku vstříc a ještě mu ve zrušení svých služeb pomáhat.

Wi-fi router pro nového zákazníka? Chyba! Pouze pro nové číslo

Na jiné problémy však upozornili další čtenáři našeho portálu, kteří se cítili oklamáni reklamou O2 na wi-fi připojení za 1 Kč pro každého nového klienta. Stejně tak jako problémy při změnách tarifů u „nových zákazníků“ apod.

O2 totiž slíbil ve svých reklamách wi-fi router pro nového zákazníka za korunu. Nový zákazník je však i ten člověk, který si například v novém bytě hodlá převést linku na sebe. Dříve zákazníkem nebyl a nyní se jím stává, tím že převzal linku někoho jiného. To že novým zákazníkem se rozumí zákazník, který si vezme nové číslo, už řečeno nebylo.

Změna tarifu neproběhla. Klient platí zbytečně tisíce korun navíc

Zákazník O2, který si pronajal kancelář a chtěl si převést linku na svou osobu po minulém nájemci, zavolal na zákaznickou linku, kde mu bylo vše přislíbeno, dokonce mu bylo sděleno, že jako nový zákazník bude mít nárok na wi-fi router za 1 Kč. Očekávat pak má pouze dopis ve kterém dojde k potvrzení změn.

Dopis, který potvrzoval změnu účastníka skutečně na pár dnů přišel. Bohužel wi-fi router za 1 Kč nikoliv. Po zavolání na zákaznickou linku, v čem je problém, se klient dočkal velmi nepříjemných a nečekaných informací.

1)      Na router nemá nárok, protože se nejedná o nového zákazníka. V reklamě však zapomněli (nechtěli) dodat, že se jedná o nové číslo, nikoliv nového zákazníka, kterým klient bezesporu byl.

2)      Dozvěděl se, že sice proběhla změna účastníka, ale nikoliv změna tarifu, který si přál a který si klient na zákaznické lince objednával

To už ale přišla nová faktura ve které byl klient nucen zaplatit vyšší částku za starý tarif, který jako nový zákazník nechtěl a který si chtěl změnit. Ale neúspěšně. Opět chybou operátora.

S klientem však nápravu odmítli řešit. Maximálně mohl opět požádat o změnu tarifu od dalšího období. Škody, které mu byli způsobeny chybou zaměstnance mu však už nikdo nevrátí.

Stížnosti a upozornění klientů O2 na stejné či podobné chyby zaměstnanců O2 svědčí o faktu, že existují rezervy ve vzdělávání a kvalitě zaměstnanců a také svědčí o špatném přístupu k mnoha klientům ve smyslu „Na prvním místě je firma a teprve na druhém klient“.

Vyjádření O2 k jednotlivým kauzám se nám bohužel nepodařilo získat. Pokud bude v následujícím období dodáno, velmi rádi ho do článku zařadíme.

Prohledat jednotlivé výrazy - O2 má monopolní sklony: Škody a stížnosti klientů se množí

O2 , , monopolní , sklony: , Škody , a , stížnosti , klientů , se , množí ,

O2 má monopolní sklony: Škody a stížnosti klientů se množí

stížnost

Lidi pozor!!! O2 při nabídce tarifů podává mylné informace. V květnu 2018 jsem d...

Tak ten článek mi mluví z duše

Ze své vlastní zkušenosti musím říct, že jsem neudělal horší zkušenost s žádným ...

Rada pro vás.

Lidicky pokud budete potrebovat nejakou slevu tak si nechte zavolat operatorku ...

...

Ahoj, zitra jdu resit PROBLEM na prodejnu O2. Jde o pochybeni z jejich strany. J...

Jak si můžete vylepšit svou situaci

AHojky zdravím a děkuji všem, kdo se zaregistroval a už také mu chodí penízky z ...

Diskutovat

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka