Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Otevírací doba – banky by se mohly zlepšit, myslí si klienti

31.07.2008, 01:13   |   Patrik Nacher (www.bankovnipoplatky.com)   |   komentářů (1)

V rámci ankety „Oznámkuj svoji banku“, která permanentně zkoumá na stránkách www.bankovnipoplatky.com názory lidí na základní parametry vztahu banky a klienta, jsme se tentokrát zaměřili na postoje lidí na otevírací dobu. Dotazník vyplnilo 4 468 respondentů. Po odečtení těch, kteří nevyplnili banku, kterou hodnotili či kraj, ve kterém mají svou pobočku a nebo nepoužili standardní škálu známek od 1 do 5, se průměrná známka tvořila z 4 376 řádně vyplněných formulářů. Téma otevírací doby je jedna z devíti otázek, na kterou respondenti odpovídali. Vedle čekací doby ji oznámkovali nejhůře.

Celková průměrná známka u všech bank činí 2,55. Zajímavé je, že v jednotlivých krajích hodnotili lidé otevírací dobu bank rozdílně. Rozdíl mezi kraji, kde banky mají podle klientů otevírací dobu nastavenu víceméně dobře a kde nevhodně, činil téměř půl známky. Nejlépe jsou na tom banky v Moravskoslezském kraji (2,357), na opačném pó;lu pak najdeme Středočeský kraj (2,796). Mezi kraje, kde respondenti hodnotili banky lépe patří Liberecký kraj (2,369) a Vysočina (2,419). Na druhé straně, podobně jako Středočeský kraj dopadly ještě Zlínský (2,776) a Olomoucký kraj (2,721). V tomto směru je výsledek Moravskoslezského kraje překvapením. Nejvíce respondentů bylo z Prahy (1202), naopak nejméně z Karlovarského kraje (93). Všechny údaje jsou v tabulce 1.

Tabulka 1

Kraj

Průměr

Počet respondentů

Praha

2,535

1202

Jihomoravský kraj

2,556

496

Moravskoslezský kraj

2,357

493

Středočeský kraj

2,796

314

Ústecký kraj

2,614

293

Královéhradecký kraj

2,485

231

Olomoucký kraj

2,721

219

Jihočeský kraj

2,580

207

Zlínský kraj

2,776

192

Plzeňský kraj

2,562

185

Liberecký kraj

2,369

168

Pardubický kraj

2,494

166

Kraj Vysočina

2,419

117

Karlovarský kraj

2,505

93

Zdroj: www.bankovnipoplatky.com

 

Z pohledu bank je ovšem zajímavější, jak klienti oznámkovali otevírací dobu u jednotlivých bankovních ústavů. Pro banky to může sloužit jako zpětná vazba, jakkoliv jde o pocity klientů, o jejich vnímání reality, které se může od skutečnosti lišit. Z hlediska objektivity průzkumu a relevance výsledků, jsme průměrnou známku počítali u bank, které hodnotilo více než 100 respondentů (tabulka 2). U Raiffeisenbank a eBanky lidé hodnotili obě banky zvlášť. Při srovnání s hodnocením po krajích, jsou zde výsledky více rozptýleny. Mezi nejlépe hodnocenou - eBanka (1,572) a nejhůře hodnocenou bankou - ČS (2,893) je rozdíl 1,3 známky (tedy téměř 3x větší rozptyl než u hodnocení po krajích).

Výsledek eBanky se od ostatních vymyká. Podle vyjádření respondentů může jít o to, že typičtí klienti této banky využívají v drtivé většině služeb přímého bankovnictví a pobočku navštíví jen výjimečně. To by vysvětlilo pozitivní hodnocení. Z ostatních bank je na tom nejlépe Poštovní spořitelna (2,105). Lidé evidentně ohodnotili lepší otevírací dobu na poštách, kde si klienti PS mohou vyřizovat svoje potřeby. Zvláště pikantní je srovnání mezi Českou spořitelnou a již zmiňovanou Poštovní spořitelnou, které bojují o stejnou cílovou skupinu retailových zákazníků. Rozdíl je téměř 0,8 známky ve prospěch PS. Ta před několika lety lákala bankovní klienty reklamními slogany o delší otevírací době právě před pobočkami ČS. Tehdy to byl jeden z mála přímých střetů dvou bank o klienty.

 

Tabulka 2

Banka

Průměr

Počet respondentů

Česká spořitelna

2,893

1448

Komerční banka

2,631

753

ČSOB

2,659

642

GE Money Bank

2,530

519

eBanka

1,572

362

Poštovní spořitelna

2,105

316

Raiffeisenbank

2,127

118

Zdroj: www.bankovnipoplatky.com

 

Anketa „Oznámkuj svoji banku“ má tři základní tématické části – prostředí poboček, služby a informace. V každé části ankety jsou tři otázky, které se týkají daného tématu.

Prohledat jednotlivé výrazy - Otevírací doba – banky by se mohly zlepšit, myslí si klienti

Otevírací , doba , , banky , by , se , mohly , zlepšit, , myslí , si , klienti ,

Otevírací doba – banky by se mohly zlepšit, myslí si klienti

odepis

ale KDY  se otevira?F KOLIK HODIN..... PLS    &nbs...

Diskutovat

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka