Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

OVB Vstřícná banka – první rating českých bank

08.03.2010, 21:18   |   Miroslav Zeman   |   komentářů (0)

Praha 4. března: Nový, jedinečný projekt hodnocení – rating českých bank na serveru www.vstricnabanka.cz zahájil činnost. Organizátorem projektu je server www.bankovnipoplatky.com, generálním partnerem je poradenská společnosti OVB Allfinanz. 

Nad hodnocením bank převzali záštitu Hospodářská komora ČR a Finanční arbitr ČR. Partnery této aktivity jsou Bankovní institut vysoká škola a Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR.

Jedná se o první komplexní projekt ratingu bank v Česku. Cílem projektu je podat komplexní, odborné, nezávislé a úplné informace o stavu, pozici a kvalitě nabídky retailových bank. Projektu se účastní 12 bank, které splnily závazné podmínky účasti. Hodnocení se mohly zúčastnit banky komerční, retailové, s celostátní působností a se základní nabídkou bankovních služeb.

function nahrazeni(adresa){ var adresa; var result2=adresa.replace("lfgdfpqavccetwkpsdgyur8op","@"); var result3=result2.replace("lfgdffjscasfsdvaDFadfwkpsdgyur8op","."); var result3=result3.replace("lfgdffjscasfsdvaDFadfwkpsdgyur8op","."); var result4="to"; var result6="il"; var result5="ma"; return document.write(''+result3+''); }

Takto komplexní informace jak pro klienty bank, veřejnost, podnikatele, tak pro banky samotné, zde dosud chyběly. „Rating bank je zaměřen především na přínosy bankovním klientům. Jeho výsledky mají dát klientům nejdůležitější, komplexní a potřebné informace o našich bankách, které dosud klienti bohužel nikde nenašli. Bankovní klienty chceme také touto formou vzdělávat a zvyšovat jejich zájem o bankovní problematiku“, říká provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com a organizátor projektu Patrik Nacher. Významným cílem projektu je také přispět ke zlepšení vztahu bank a klientů a zároveň odborným a objektivním ratingem bank přispět ke zdůraznění zdravé konkurence mezi bankami.

„Bankovní služby využívají všichni naši klienti, a zdaleka ne všichni jsou s nimi spokojeni. Proto jsme hledali možnost, jak přispět ke zlepšení. Spojení s projektem, který si klade za cíl oceňovat vstřícnost tuzemských bank, dokonale zapadá do naší dlouhodobé koncepce,“ uvedl k důvodům partnerství Michal Knapp, člen představenstva OVB Allfinanz. „U firmy naší velikosti je logické, že se nestará jen o kvalitu práce vlastních spolupracovníků, ale dbá i na vstřícnost institucí, jejichž produkty poradci doporučují. Věřím, že podpora projektu OVB Vstřícná banka pomůže ke zlepšování vztahů mezi bankami a jejich zákazníky. Díky tomu budou i naši klienti spokojenější,“ dodal Michal Knapp.

„OVB Allfinanz se dlouhodobě snaží napomáhat ke zlepšení kvality prostředí, v němž podnikáme. A lepší bankovní služby, to je to, co my, ale hlavně naši klienti, potřebujeme,“ uzavírá člen představenstva OVB Allfinanz Michal Knapp.

Rating bank nemá za cíl vytvářet žebříčky úspěšnosti bank, ale kontinuálně sledovat vývoj nabídky služeb a produktů, image, úroky, poplatky a další kritéria zúčastněných bank ve čtvrtletních periodách.Základními znaky a zásadami nového ratingu bank jsou:

- Odbornost

- Komplexnost

- Transparentnost

Odbornost hodnocení zajišťuje skupina odborných porotců, kteří se zabývají bankovní, finanční a ekonomickou tématikou. Komplexnost hodnocení zajišťuje kombinace hodnocení odborné poroty s hodnocením nezávislého bankovního serveru www.bankovnipoplatky.com a hodnocením veřejnosti. Všechna hodnocení budou jednotlivými aktéry řádně odůvodněna a bude tak zřejmé na základě jakých kritérií hodnotitel rozhodl. Tím se projekt ratingu bank liší od všech jiných projektů, které se zabývají z většiny vytvářením žebříčků bank za roční období a kde jedinými hodnotiteli jsou výhradně porotci, nebo v jiných případech výhradně veřejnost.

Banky, které bude možné hodnotit:

Citibank, Česká spořitelna, ČSOB, GE Money Bank, Komerční banka, mBank, LBBW Bank, Oberbank, Poštovní spořitelna, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, Volksbank CZ.

Základní popis hodnocení:

Základní tři parametry hodnocení – bankovní poplatky / produkty a služby banky / image banky. Každou kategorii hodnotí odlišná skupina hodnotitelů dle logiky a smyslu hodnocení. Bankovní poplatky – organizátor (www.bankovnipoplatky.com), produkty a služby banky – odborná porota, image banky – zaregistrovaní návštěvníci (veřejnost).

Aby výsledek co nejvíce odpovídal potřebám bankovních klientů, každá skupina hodnotitelů má jinou váhu. Odborná porota má nejvyšší váhu její průměrné hodnocení se vynásobí koeficientem 1,75 (58% podíl na hodnocení). Web bankovnipoplatky.com má koeficient 0,75 (25%) a zaregistrovaní návštěvníci 0,5 (17%).

Složení odborné poroty:

JUDr. Otakar Schlossberger, Mgr. Pavla Hřebíčková, Dalibor Z. Chvátal, Karel Kopeček, Doc. Ing. František Pavelka, CSc, Ing. Eva Poláchová, Bedřich Danda a Mgr. Miroslav Zeman.

Škála hodnocení:

1 = k.o. (není co zhoršit)

2 = proboha (tragická)

3 = bohužel (špatná)

4 = sakra (podprůměrná)

5 = ach jo (průměrná)

6 = ale jo (přijatelná)

7 = yeah (dobrá)

8 = ok (výborná)

9 = hmm (výjimečná)

10 = wow (není co zlepšit)

Prohledat jednotlivé výrazy - OVB Vstřícná banka – první rating českých bank

OVB , Vstřícná , banka , , první , rating , českých , bank ,

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka