Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Páteční zákaz jízd kamiónů: Možná na něj nakonec doplatíme

13.11.2008, 00:07   |   HK   |   komentářů (0)

Vláda České republiky dnes na svém zasedání schválila zákaz pátečních
a nedělních jízd kamionů nad 7,5 tuny.
Návrh počítá s tím, že kamiony nebudou moci vyjet po celý rok v pátek od 15:00 do 18:00 a v neděli od půlnoci do 22:00. Nová úprava rozšiřuje zákaz jízd na všechny kategorie silnic, zatímco dosud se omezení vztahovalo pouze na období letních prázdnin a jen na dálnice, rychlostní silnice a silnice první třídy.

 

„Hospodářská komora České republiky považuje rozhodnutí vlády celoročně omezit především páteční jízdy vozidel nad 7,5 t celkové hmotnosti za velice nešťastné a vyjadřuje s ním svůj zásadní nesouhlas. Každé takové omezení znamená zhoršení podmínek pro podnikání,“uvedl prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel. „Toto nařízení se bezprostředně negativně dotkne firem zabývajících se nákladní dopravou nebo těch, které jsou na jejím fungování závislé. Opatření se negativně projeví v konkurenceschopnosti těchto firem,“ doplňuje Petr Kužel. „Vláda by se namísto omezení jízd kamionů měla spíše věnovat stavu českých silnic, zejména situaci na D1, která je dnes naprosto katastrofální, dálnice je téměř neprůjezdná. Je skoro drzost vybírat od podnikatelů peníze za použití komunikace, po které se dnes jezdí skoro pomaleji než po okresních silnicích,“ doplňuje Petr Kužel.

 

„Zákaz nepříznivě dopadne zejména na dopravní firmy a projeví se v celé ekonomice kvůli nedodání zboží v požadovaný čas a v návaznosti na to na zdražování zboží. Ekonomické dopady pouze na průmyslovou sféru představují zvýšení nákladů o zhruba 8,5 miliardy korun ročně,“ vysvětluje prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel. Z toho na firmy automobilového průmyslu připadá 2,8 miliardy korun. Toto číslo nezahrnuje zvýšení nákladů ve sféře obchodu, služeb a u dopravců. Navíc může dojít k ohrožení vládou schválených projektů zahraničních investorů. Takovéto legislativní normy, které jednoznačně zvýší náklady firem v době probíhající ekonomické recese, považujeme za nevhodné,“ doplňuje Antonín Šípek ze Sdružení automobilového průmyslu a člen představenstva Hospodářské komory České republiky.

 

Hospodářská komora České republiky se nedomnívá, že by páteční i nedělní zákaz jízd kamionů zvýšil bezpečnost silničního provozu. Údaje o nehodovosti vozidel nad 7,5 t celkové hmotnosti a následcích nehod ukazují, že v roce 2007 se tato vozidla podílela na 6,5 % nehod a 5,6 % úmrtích. Špička nehod vozidel o celkové hmotnosti nad 3,5 t na dálnicích a silnicích 1. třídy je přitom v době mezi 13. a 14. hodinou, nikoli po 15. hodině a nejvyššípočet nehod vozidel nad 7,5 t není v pátek, nýbrž v pondělí. Ze statistik vyplývá, že bezpečnost silničního provozu negativně ovlivňuje spíše skupina malých užitkových vozidel. Zákaz jízd se přitom negativně promítne do většího zahuštění dopravy v následujících dnech.

Prohledat jednotlivé výrazy - Páteční zákaz jízd kamiónů: Možná na něj nakonec doplatíme

Páteční , zákaz , jízd , kamiónů: , Možná , na , něj , nakonec , doplatíme ,

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka