Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Průzkum: banky samy často netuší, co nabízejí svým klientům

26.09.2008, 11:46   |   Vojtěch Janda, Miroslav Zeman   |   komentářů (0)

První zmiňovaná Česká spořitelna se hájí tím, že mohlo jít o omyl zaměstnanců. „Při našem dřívějším průzkumu jsme zjistili, že sazebníky bank jsou dost nepřehledné a že je obtížné spočítat, na kolik klienta podle sazebníku přijdou bankovní operace,“ říká provozovatel serveru a bankovní expert Patrik Nacher.

Server se proto rozhodl vytvořit imaginární seznam bankovních služeb, se kterým postupně oslovil několik poboček stejných bank. „Rozhodli jsme se, že poptáme služby velice zjednodušeně, aby se nikdo nemohl vymlouvat, že to nepochopil. Chtěli jsme vědět cenu podle sazebníku a jaký balíček či konto by pro nás bylo nejvýhodnější,“ upřesnil Patrik Nacher.

Za stejnou službu různé částky

Volba padla na pobočky Komerční banky a České spořitelny v Praze, Brně a Sokolově, přičemž se ukázalo, že v každé bance by klient za stejné služby zaplatil jinou částku. Tedy alespoň podle tamních poradců.

Například v České spořitelně v Sokolově by požadované služby vyšly podle sazebníku na 141 korun, v pobočce téže banky v Brně na 121 korun. Obdobně z testu vyšla i Komerční banka, kde poradci navíc nebyli zajedno v tom, jaké konto či balíček doporučit.

Třeba v Brně vycházelo nejvýhodněji Extra konto za 165 korun, pro změnu v Praze by naprosto stačil balíček Perfekt konto za 94 korun. V Sokolově pak byli u Perfekt konta ještě o 2,50 Kč levnější než v hlavním městě.

„Výsledky průzkumu serveru bankovnipoplatky.com vnímáme a respektujeme, i když je otázkou, jak reprezentativní jsou,“ reagovala mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová.

Sazebníky se snaží zjednodušovat

„Česká spořitelna má velkou škálu produktů, a tak i její sazebník je obsáhlý. Naše zaměstnance školíme, a to jak nové zaměstnance, také i ty starší při zavádění nových produktů. Zaměstnanci produkty dobře znají, přesto se při té velké škále mohou zmýlit,“ připustila mluvčí s tím, že spořitelna se snaží svůj sazebník stále zjednodušovat.

„Široká nabídka účtů KB je vytvořena tak, aby si každý klient mohl vybrat produkty a služby, které budou vyhovovat jeho požadavkům,“ uvedla Deníku mluvčí Komerční Banky Zuzana Čepelková. „V konkrétních popisovaných případech je nejlepší nabídkou Perfekt konto, ale nedá se říct, že by nabídka Extra konta byla chybou,“ dodala.

Některé banky si složitost sazebníků již začaly uvědomovat a na své weby umisťují jednoduché kalkulátory, kde si klient zadá služby, které běžně využívá, a vyjde mu výsledná částka podle sazebníku. Tento údaj doprovází doporučení, které konto či balíček je v dané situaci nejvýhodnější. Kalkulátory tohoto typu lze najít mj. na stránkách záložny Fio či ČSOB.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY PRŮZKUMU NALEZNETE ZDE!

Prohledat jednotlivé výrazy - Průzkum: banky samy často netuší, co nabízejí svým klientům

Průzkum: , banky , samy , často , netuší, , co , nabízejí , svým , klientům ,

Vyplavení bytu horor pro každého

Konečně malíř opouští po dvou dnech náš byt. Za dva dny po dřině po malová... více »

Nová služba za 24 hod? Máte jí už za 4 měsíce!

V srpnu tohoto roku, jsem chtěl dceři převést předplacenou kartu na paušál "... více »

Běžná cena? Další z triků obchodníků

Rozhodl jsem se koupit si kávovar. Takový nějaký lepší. Na Internetu to dnes nen... více »

Anketní otázka