Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Za co platí průměrný Čech bankovní poplatky? My to přesně víme!

13.05.2008, 09:24   |   Patrik Nacher   |   komentářů (0)

Víme, jak vypadá průměrný a pasivní klient roku 2008

Češi využívají služeb bank čím dál víc. Vyplývá to z průzkumu, který mezi bankami udělaly servery www.bankovnipoplatky.com a www.penize.cz, a jeho srovnání s podobnou anketou z roku 2006.

Dnešním bankovním klientům přichází na účet více plateb. Klienti podávají více příkazů k úhradě i trvalých příkazů. Mnohem více rovněž platí platebními kartami a mnohem aktivněji využívají služeb elektronického bankovnictví.

Počet příchozích plateb se v průměru zvýšil ze tři na čtyři. U příkazů k úhradě činí nárůst ze tří a pět plateb měsíčně. V obchodech Češi dnes zaplatí v průměru šestkrát za měsíc, zatímco před dvěma roky to bylo jen dvakrát.

Při komunikaci s bankami dnes jednoznačně vede přímé bankovnictví, ať už jde o internetbanking nebo telefonní bankovnictví. V průměru klienti zadávají tři čtvrtiny všech platebním příkazů přes přímé bankovnictví. Jen čtvrtina se podává přes kamenné pobočky bank.

Profil průměrného bankovního klienta sestavily servery v rámci rozsáhlejšího výzkumu, v němž chtějí zmapovat, kolik stojí takového klienta vedení účtu u českých bank. Hodlají tím přispět do diskuse o výši bankovních poplatků, které jsou v České republice nejvyšší ze všech okolních zemí.

Ke snižování zatím přistoupily jen některé, patrně i proto, že klienti poplatky ochotně platí, aniž by se zamýšleli nad levnějšími alternativami.

Právě průzkum serverů www.bankovnipoplatky.com a www.penize.cz má klientům pomoci se v rozsáhlé a často poměrně nepřehledné nabídce bank zorientovat. A to navzdory faktu, že klienti využívají různé služby a každý z nich klade důraz na jinou část bankovního servisu.

Nástrojem pro srovnání bude právě profil „typického či lépe řečeno průměrného bankovního klienta", který vychází z chování převážné části uživatelů bankovních produktů.

A kdo je typickým klientem bank v České republice?

Jaké služby spojené s běžným účtem využívá? Uvedené údaje vyplývají z informací poskytnutých největšími bankami, působícími v České republice. Nejedná se samozřejmě o prostý průměr (pak by čísla nevycházela zaokrouhleně na celá čísla).

Transakce Průměrný klient 2008 Průměrný klient 2006
Vedení účtu Ano Ano
Výpisy měsíčně poštou 1 1
Příchozí platby 4 3
Vklad hotovosti 1 1
Trvalý příkaz k úhradě 4 (3x zadán elektronicky) 2 (1x zadán elektronicky)
Příkaz k úhradě 5 (4x zadán elektronicky) 3 (2x zadán elektronicky)
Výběr hotovosti na přepážce 0 1
Výběr z bankomatu 3 (2x z bankomatu vlatní banky) 3 (2x z bankomatu vlastní banky
Platby u obchodníka 6 2
Platební karta 1 (elektronická) 1 (elektronická)
Přímé bankovnictví Ano Ano
Služba SIPO 1 nezjišťováno
     

Za co platí průměrný bankovní klient

Součástí letošního průzkumu bude nově i pasivní bankovní klient, tedy takový, který má účet v podstatě jen k tomu, aby mu na něj mohl zaměstnavatel posílat výplatu. Rovněž profil takového klienta byl sestaven na základě údajů českých bank.

Potvrdil se předpoklad, že pasivní klient v podstatě bankovní služby nevyužívá, a je tudíž pravděpodobné, že v rámci různých balíčků či paušálů platí za více služeb, než ve skutečnosti spotřebovává.

Pasivní bankovní klient roku 2008:

o Vedení účtu

o Výpisy měsíčně poštou: 1x

o Příchozí platby: 1x

o Vklad v hotovosti: 0x

o Odchozí platby

o Trvalý příkaz: 0x

o Příkaz k úhradě: 1x (zadán elektronicky)

o Výběry na přepážce: 0x o

Výběr z bankomatu: 1x (z bankomatu vlastní banky) o

Platby u obchodníka: 1x

o Platební karta: 1x (elektronická)

o Přímé bankovnictví: 1x

o Služba SIPO platba: 0x

Prohledat jednotlivé výrazy - Za co platí průměrný Čech bankovní poplatky? My to přesně víme!

Za , co , platí , průměrný , Čech , bankovní , poplatky? , My , to , přesně , víme! ,

Construct data. Jsem další jejich oběť

Před rokem nám přišel do firmy formulář. Vše vypadalo v pořádku, chtěli jen opra... více »

Dobře placení úředníci svou nečinností ohrožují naše životy

Když úředník poruší svou povinnost, což se děje docela často, je to smutné. Když... více »

Neskočte ČEZu na špek

ČEZ se snaží jako už několikrát v minulosti opět podvést své klienty. Nepřistupu... více »

Anketní otázka